نوشته پیام عزیز از سایت قبلی:

Audition يکي از مشهورترين اعضاي خانواده نرم ‌افزارهاي موسوم به Wave Editor يا ويرايشگرهاي صوت است..

ويرايشگرهاي صوت نرم ‌افزارهايي هستند که براي ضبط ، ويرايش ، افکت گذاري ، ميکس و تبديل فايل ‌هاي صوتي با فرمت ‌هاي متداولي چون .wav يا .mp3 به‌ کارمي ‌روند. Audition يکي از خوش‌ دست ‌ترين و قوي ‌ترين نرم‌ افزارهايي است که تاکنون در اين زمينه به بازار آمده است. به کمک اين نرم ‌افزار مي‌ توانيد علاوه بر کار بر روي فرمت ‌هاي استاندارد صوتي، برخي فرمت ‌هاي استاندارد ويدئويي مانند AVI و MPEG را نيز بازکنيد و در همان حال که فيلم ويدئويي مورد نظر را مشاهده مي‌کنيد، تراک
( Track ) صوتي آن را جداگانه ويرايش و حتي با فايل‌ هاي صوتي ديگري که در اختيار داريد ميکس کنيد. ( شکل1 )

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. وقتي با Adobe Audition کار مي ‌کنيد مي ‌توانيد کامپيوتر و سيستم ‌عامل را فراموش کنيد. Audition نرم‌افزار بسيار سبک و چابکي است و حافظه کامپيوتر را به‌خوبي مديريت مي‌کند. ويژگي بسيار مهم Audition‌ اينست که به ‌ندرت هنگ مي‌ کند. حتي هنگامي که در حال کارکردن با مجموعه‌ اي از فايل هاي پرحجم هستيد، هم شما و هم نرم ‌افزار احساس راحتي مي‌کنيد. البته هرچه ميزان RAM و سرعت CPU‌ و مادربورد کامپيوتر شما بيشتر باشد، به طور محسوسي بيشتر احساس راحتي خواهيدکرد. حتي هنگامي که تصادفا نرم ‌افزار هنگ مي‌کند و چاره‌ اي جز خارج کردن برنامه از حافظه نداريد، اتفاق بدي براي فايل ها و اطلاعات ‌تان نمي ‌افتد. همه آنها محفوظند و بلافاصله پس از اولين اجراي مجدد برنامه، خود نرم‌ افزار متوجه مشکل دفعه قبل مي‌ شود و شما را به آساني براي بازيابي اطلاعات ‌تان ياري مي‌دهد. مي توانيد همه‌چيز را از همانجا که رها شد ادامه دهيد.

ويژگي‌ هاي اصلي Audition‌ در يک نگاه :
Audition نرم ‌افزاري با کاربرد دوگانه‌ است. مي‌ توانيد آن را به عنوان يک ويرايشگر صوت حرفه ‌اي استفاده کنيد يا آن را به عنوان يک وسيله ميکس قطعات و فايل هاي متعدد موسيقي به‌کارببريد. در حقيقت اين برنامه در دو وضعيت يا mode‌ اصلي کار مي‌کند : وضعيت ويرايش تک فايل ‌ها و وضعيت ميکس چندين فايل.
از طريق کليد F12 مي ‌توانيد بين اين دو تغيير وضعيت دهيد. هنگامي که Audition‌ در وضعيت ميکس تراک ‌هاي مختلف صوتي قراردارد، قادر است



صطلاح DSP به چه معناست؟
DSP سرنام عبارت Digital Signal Processing و به معني پردازش سيگنال ديجيتال است. کلمه DSP را ممکن است در فهرست مشخصات يک کارت صوتي، در يک مقاله مانند اين و يا در راهنماي نحوه استفاده از يک نرم‌افزار مانند Audition و حتي در بعضي منوها و پنجره‌هاي اين نوع برنامه‌ها مشاهده کنيد. در اغلب موارد، منظور از اصطلاح DSP توانايي خلق يا پردازش افکت هاي صوتي (مثلا طنين يا Reverberation) است. قلب نرم‌افزار Audition را در حقيقت يک پردازشگر جلوه‌هاي ويژه صوتي (Effect Processor) تشکيل مي‌دهد. سال‌ها پيش استوديوهاي موسيقي براي اعمال افکت هاي صوتي روي قطعات موسيقي مجبور به استفاده از دستگاه‌هاي سخت‌افزاري بسيار گرانقيمتي به همين نام (Effect Processor) بودند. اگرچه اين دستگاه‌ها به دليل کيفيت خروجي آنها هنوز محبوبيت فراواني دارند ولي با وجود کامپيوتر، اين روزها بيشتر کارهاي مربوط به افکت گذاري روي صدا توسط نرم‌افزار انجام مي‌شود.
حداکثر 128 تراک را همزمان و يکجا مديريت و پردازش کند. البته در اغلب اوقات ما حداکثر با 15 الي 20 تراک کار مي‌کنيم و معلوم است که سقف توانايي هاي اين نرم‌ افزار بسيار بسيار بيشتر ميزان مورد نياز ما است. Audition همچنين مي‌ تواند حداکثر 32 تراک صوتي مجزا را به صورت زنده ضبط کند. به عبارت ديگر اگر به فرض کارت صوتي شما داراي 32 کانال ورودي ( از جنس Line-in يا ميکروفن ) باشد ، Audition‌ مي ‌تواند همزمان همه آنها را بشنود و ضبط کند. اين قطعات مي ‌توانند به صورت 32 بيتي و با سرعت نمونه ‌برداري حداکثر 10 مگاهرتز ضبط شوند که حتي براي استوديوهاي حرفه ‌اي موسيقي نيز عالي است.
وقتي که در وضعيت ويرايش صوت قرار داريد، امکانات گسترده ‌اي در اختيار شما است. يکي از مهمترين گروه‌ هاي اين امکانات جلوه‌ هاي صوتي يا اصطلاحا افکت ‌هاي صوتي هستند. Audition بيشتر به دليل داشتن مجموعه ‌اي غني و کارآمد از جلوه‌ هاي ويژه صوتي مشهور است. چيزي نزديک به 50 افکت صوتي مختلف ـ اغلب آنها از طريق منوي Effects اين برنامه ـ در اختيار شما است. برخي از آنها قادرند کارهايي روي فايل صوتي شما انجام دهند که شايد تا پيش از اين تصورش را نمي‌کرديد. اين افکت ها توسط موتور پردازش سيگنال ديجيتال يا DSP‌ در نرم ‌افزار انجام مي ‌شود. افکت هاي Audition همه از يک نوع نيستند. برخي از آنها فيلتر ناميده مي ‌شوند. فيلتر‌ها انواع مختلفي دارند و مي ‌توانند مشخصه فرکانسي صوت يا قسمتي از آن را تغيير دهند. مثلا مي‌توان اصوات بم در يک قطعه را تضعيف کرد. شکل 2 يکي از افکت‌ هاي سودمند Audition را نشان مي‌ دهد. اين فيلتر مي ‌تواند صداهاي تق تق ناخواسته ‌اي که هنگام ضبط يک قطعه صوت وارد آن شده است را به گونه موثري تضعيف و يا حذف کند تا خروجي تميزي از کار خود بدست آوريد.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. VSTها در حقيقت plug-in هايي هستند که براي نرم ‌افزار معروف Cubase نوشته شده ‌اند. Cubase نرم‌افزاري از خانواده برنامه‌ هاي موسوم به Sequencer است و براي ميکس انواع ناهمگوني از فرمت هاي موسيقي ( شامل midi و wave ) به کار مي ‌رود. اما VST ها آنچنان محبوب شده‌ اند که گاه برخي از آنها به صورت بسته‌هاي نرم ‌افزار مستقل به فروش مي ‌رسند. طيف وسيعي از نرم ‌افزارهاي موسيقي ديجيتال از VST پشتيباني مي‌کنند. نسخه جديد Audition نيز به اين مجموعه از نرم ‌افزارها پيوسته است. به اين ترتيب مي توانيد از محدوده افکت‌ هاي صوتي Audition فراتر رويد و گروه پرشماري از انواع افکت هاي VST را نيز در برنامه به‌کار بگيريد.
Audition 1.5 همچنين از پروتکل ارتباطي ميان ‌برنامه‌اي ReWire پشتيباني مي‌کند. ReWire يک تکنولوژي پيچيده با کاربردي آسان است که توسط شرکت Steinberg سازنده برنامه Cubase و چندين نرم ‌افزار مشهور ديگر مانند WaveLab معرفي شده است. توضيح مفصل ReWire‌ را به شماره‌هاي آينده ـ هنگامي که نوبت به توضيح تفصيلي نرم‌افزارهاي Sequencer برسد ـ واگذار مي‌کنم ولي فعلا همين قدر بگويم که با استفاده از اين فناوري مي‌توان چند نرم ‌افزار موسيقي را همزمان به هم وصل کرد و خروجي برخي از آنها را به عنوان ورودي به خورد ديگري داد. به بيان ديگر، اين فناوري امکان سيم‌کشي نامرئي ميان چند برنامه موسيقي را به صورت زنده فراهم مي‌آورد.
يکي ديگر از ويژگي ‌هاي جديد Audition 1.5 که احتمالا موجب خوشحالي بعضي از شما خواهد شد، امکان رايت کردن مستقيم تراک هاي صوتي ـ هنگامي که مشغول کار روي تراک ‌هاي مختلف و احيانا ميکس آنها هستيد ـ روي CD‌ است. بنابراين نسخه جديد شما را از مراجعه به برنامه ‌هاي متداول رايت CD مانند Nero ( براي اين منظور ) بي نياز مي‌کند. (شکل 3)

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. دو اصطلاح : Loop و Sample
هنگامي که با نرم‌افزارهاي موسيقي کار مي‌کنيد با دو اصطلاح رايج بارها برخورد مي‌کنيد. Sample به معني يک قطعه صوت ضبظ شده از صداي يک ساز مکانيکي يا الکترونيکي (منظور اصوات خاص الکترونيکي است) است. اين قطعات به دقت و با کيفيت بالايي ضبط مي‌شوند و براي شبيه‌سازي صداي آلات موسيقي به کار مي‌روند. در صنعت موسيقي ديجيتال تمايل آهنگسازان اينست که به جاي اينکه از کامپيوتر توقع داشته باشند خودش با استفاده از الگوريتم‌هاي رياضي پيچيده صداي يک آلت موسيقي را بازسازي کند، از Sample‌هايي که خودشان از صداي سازهاي موسيقي واقعي گرفته‌اند استفاده کنند. Loop به معني تکرار کاربرد همين اصوات نمونه برداري شده است. تصور کنيد که صداي ضربه روي يک ساز کوبه‌اي را ضبط کنيد و با فواصل زماني معين در طول قطعه موسيقي خود استفاده کنيد. در اينصورت شما از يک Loop براي ايجاد يک ريتم ساده استفاده کرده‌ايد.
يکي از قابليت‌هاي مهم و سودمند Audition که البته هنگام عرضه آخرين نسخه Cool Edit‌ معرفي شد، امکان استفاده از Loop هنگام ميکس موسيقي است. با استفاده از Audition مي‌توانيد هنگامي که در وضعيت ميکس تراک ‌هاي صوتي قرار داريد، روي هر تراک به هر تعداد از Loop‌ هاي آماده که از اينترنت دانلود کرده‌ايد يا روي CD‌ داريد و يا حتي خودتان ساخته‌ايد به قطعه خود بيافزاييد و استفاده کنيد. در شکل 4 دو تراک پاييني از چند Loop استفاده کرده‌اند.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. و سرانجام، يکي از قابليت‌ هاي جالبي که در آخرين نسخه Cool Edit‌ وجود داشته و در نسخه اخير Audition بهبود يافته است ، امکان کش دادن يا فشردن طول زماني يک قطعه بدون تغيير تن و فرکانس آن است. اين ويژگي جالب به شما کمک مي‌کند که بطور مثال يک قطعه موسيقي 29 ثانيه ‌اي را چنان کش دهيد که روي يک تکه فيلم 30 ثانيه ‌اي يا 28 ثانيه ‌اي جفت و جور شود. اين قابليت هنگامي که از Audition‌ براي صدا گذاري روي يک فيلم استفاده مي‌ کنيد خيلي سودمند واقع مي ‌شود.
البته Audition مي ‌تواند عکس اين عمل را نيز انجام دهد به اين معني که فرکانس يک قطعه موسيقي را بدون تغيير طول زماني آن تغيير دهد. مثلا مي ‌توانيد تن صداي يک گوينده را به دلخواه خود تغيير دهيد بدون اينکه سرعت گفتار او تغيير کند.

کار با Audition :
سهولت کار با Audition 1.5 از همان ابتدا محسوس است. وقتي براي اولين بار پس از نصب برنامه را اجرا مي‌کنيد، Audition‌ از شما خواهد پرسيد که چگونه فايل هاي حافظه موقت خود را مديريت کند ، بنابراين مي ‌توانيد به او بگوييد که از کدام پارتيشن ‌هاي کامپيوتر شما به عنوان حافظه موقت استفاده کند و ترتيب اولويت ‌بندي آنها چگونه است. حتي مي توانيد مشخص کنيد که اين اطلاعات موقت را دقيقا داخل کدام فولدرها ذخيره کند. البته مي ‌توانيد بعدا اين تنظيمات را از طريق مراجعه به منوي Options و انتخاب گزينه Settings تغيير دهيد . (شکل هاي 5 )

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
از آندسته ويرايشگرهايي است که عمليات پردازش صوت و افکت‌گذاري را به صورت غير Real-Time انجام مي ‌دهد. به اين معني که وقتي که مي‌ خواهيد در صوت تغييري ايجاد کنيد و يا افکتي روي آن قراردهيد، نمي‌ توانيد اين کار را همزمان با پخش قطعه انجام دهيد. بنابراين ابتدا بايد افکت خود را انتخاب کنيد و پس از باز شدن پنجره مربوط به تنظيمات آن افکت و تغيير مقادير مورد نظر، دکمه Preview را فشار دهيد تا پيش از اعمال افکت ، نحوه تاثير آن را امتحان کنيد. البته Audition‌ برنامه سريعي است و هنگامي که دکمه OK‌ را براي اجراي آن افکت فشار مي ‌دهيد در عرض چند ثانيه ( بسته به طول قطعه و سرعت کامپيوتر ) اين افکت اعمال مي ‌شود و مي ‌توانيد نتيجه آن را ببينيد. برخي نرم ‌افزارهاي هم ‌خانواده Audition مانند WaveLab اين قابليت را دارند که همزمان با پخش قطعه روي آن انواع مختلفي از جلوه‌ هاي ويژه يا فيلتر ها را امتحان کنيد ولي اين ويژگي در Audition وجود ندارد
Adobe Audition مي ‌تواند انواع گوناگوني از فرمت‌ هاي صوتي را باز و يا ذخيره کند. اين نرم‌ افزار همچنين قدرت کم نظيري در ايجاد تغييرات کيفي اساسي در يک قطعه صوت يا موسيقي دارد. مثلا مي ‌توانيد به کمک ويژگي Central Channel Extractor يا حذف کانال مرکزي، امکان جدا سازي صداي خواننده يک کليپ را از موسيقي آن بررسي و در صورت امکان اين کار را با درجه بالاي از کيفيت و دقت انجام دهيد (شکل6) . همچنين مي ‌توانيد به کمک ويژگي مهم Noise Reduction نوع و جنس نويز پس‌زمينه صدا را شناسايي و آن را تقريبا به طور کامل حذف کنيد. ويژگي اخير در استوديوهاي موسيقي اهميت بسيار زيادي دارد زيرا بايد بتوانيم کليپ‌ هاي صوت و موسيقي را با حداکثر کيفيت و با کمترين نويز توليد کنيم. اين ويژگي همچنين به ما امکان مي‌دهد که از فايل هاي قديمي و احتمالا کم کيفيت موجودمان دوباره استفاده کنيم يا هنگام تبديل اصوات ضبط شده روي نوار کاست ، VHS يا از طريق ميکروفن، بالاترين ميزان کيفيت و شفافيت در صوت را بدست آوريم.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. 1ـ ضبط صدا :
ضبط يک ورودي صوتي در Audition بسيار ساده است. کافي است که ابتدا (خارج از برنامه Audition) ورودي صوتي مورد نظر خود را انتخاب کنيد و سپس به داخل Audition‌ برگرديد و دکمه Record را که با يک دايره کوچک قرمز رنگ پايين صفحه مشخص شده فشار دهيد تا پنجره ‌اي مانند شکل (1 ) براي شما به نمايش درآيد.
براي انتخاب کانال ورودي صدا در صورتي که از يک کارت صوتي ساده با تنها يک ورودي ميکروفن استفاده مي‌کنيد مي ‌توانيد با دوبار کليک روي آيکون بلندگو که در پايين Desktop ويندوز و کنار ساعت کامپيوتر به نمايش درآمده است، پنجره تنظيمات ورودي ‌ها و خروجي ‌هاي کارت صوتي خود را باز کنيد و کانال ميکروفن ( يا احتمالا هر کانال ورودي ديگر روي کارت صوتي شما ) را از حالت Mute خارج کنيد. دقت کنيد که بهتر است همزمان تنها يک کانال ورودي از حالت Mute خارج شود. اگر از يک کارت صوتي پيشرفته استفاده مي‌ کنيد به احتمال زياد مي‌ توانيد توسط برنامه کمکي کارت صوتي کانال ورودي مطلوب را انتخاب و فعال کنيد.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. در هر صورت پس از به نمايش درآمدن پنجره شکل (1) گزينه‌هاي مطلوب را انتخاب يا کنترل کنيد و Ok را بزنيد. عمل ضبط صوت شروع مي ‌شود. با فشرده دکمه Stop که درکنار دکمه Record قرار دارد مي‌ توانيد به عمل ضبط خاتمه دهيد. در اين زمينه تنها به دو نکته توجه کنيد : به عنوان يک اصل مهم همواره بکوشيد صداي کانال ورودي را با بالاترين کيفيت ( يعني دست‌کم با Sample Rate معادل 44100 يا بيشتر ، استريو و رزولوشن 16 بيت يا بالاتر ) ضبط کنيد. هرچه کيفيت آنچه ضبط مي‌کنيد بالاتر باشد طبيعتا حجم اطلاعاتي که روي هارد ديسک ذخيره مي ‌شود بيشتر خواهد بود. شما مي ‌توانيد بعدا با مراجعه به گزينه Convert Sample Type از منوي Edit کيفيت صداي ضبط شده را پايين بياوريد. اما از ضبط کردن با کيفيت پايين اجتناب کنيد مگر آنکه از نظر فضاي هارد ديسک شديدا در محدوديت باشيد.
2ـ تنظيم ميزان بلندي ( Amplitude ) صوت :
يکي از پرکاربردترين ابزارهاي هر نرم ‌افزار ويرايش صوت ، ابزار تنظيم شدت و ضعف سيگنال صدا است. در Audition مي ‌توانيد اين کار را به سادگي از طريق پنجره Amplify / Fade انجام دهيد. براي اين منظور ابتدا آن قسمت از سيگنال صدا ( شکل موج ) را که مايليد تغيير کند با استفاده از ماوس انتخاب ( Select ) کنيد. اگر مي ‌خواهيد کل فايل انتخاب شود Ctrl+A را فشار دهيد. سپس به منوي Effects و سپس گزينه Amplitude و از آنجا به گزينه Amplify / Fade مراجعه نماييد. شکل (2) همين پنجره را نمايش مي‌ دهد.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. پس از باز شدن اين پنجره آسان ‌ترين راه براي تغيير شدت صدا انتخاب يکي از گزينه‌ هاي Boost (تقويت) يا Cut (تضعيف) در قسمت Presets‌ است. به عنوان مثال با انتخاب گزينه 3db Boost و فشرده دکمه OK قسمت انتخاب شده از صوت را مي توانيد کمي (سه دسي‌بل) تقويت کنيد. البته مي‌ توانيد ميزان تقويت يا تضعيف سيگنال را به کمک نوار لغزنده سمت چپ پنجره به صورت دستي تنظيم کنيد.

ـ محوکردن ( Fade ) صدا :
يک ابزار پر مصرف ديگر در Audition و ساير نرم ‌افزارهاي مشابه ، ابزار Fade است. اگر مي ‌خواهيد دو قطعه صوت را به يکديگر بچسبانيد بهتر است که انتها و ابتداي شکل موج سيگنال آنها را با استفاده از اين ابزار نرم کنيد تا به جاي اينکه ناگهان شروع يا تمام شوند، آغاز و خاتمه آنها به نرمي شنيده شود. براي اين منظور کافي است که ابتدا تکه کوچکي از ابتدا يا انتهاي شکل موج (مثلا يک ثانيه از آن) را انتخاب کنيد. هرچه اين تکه کوچکتر باشد، تاثير Fade کمتر و در نتيجه تيزتر شنيده ‌خواهد شد و هرچه بزرگتر باشد، اثر Fade ملايم تر و آهسته ‌تر شنيده‌ خواهد شد. سپس به همان پنجره Amplify/Fade مراجعه کنيد. و اينبار از قسمت Presets يکي از گزينه‌هاي Fade‌ را انتخاب کنيد. شکل (3) انتخاب گزينه Fade In را نشان مي ‌دهد. Fade In براي نرم‌ کردن ابتداي سيگنال و Fade Out براي نرم‌ کردن انتهاي آن استفاده مي ‌شود.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. 4ـ نويزگيري از صوت :
ابزار نويزگيري از صوت در Audition يکي از قدرتمندترين قابليت‌ هاي اين نرم ‌افزار است و به‌کارگيري آن تاثير زيادي روي کيفيت خروجي کار شما دارد. براي تميزکردن اثر نويز از سيگنال صوت مورد نظرتان کافي است که قبل از شروع يا پس از پايان سيگنال اصلي مقداري نويز به همراه آن ضبط کنيد. به عنوان مثال پس از شروع عمل ضبط از طريق ميکروفن، دو سه ثانيه سکوت کنيد و سپس صحبت کنيد تا به اين ترتيب مقداري نويز خالص در ابتداي فايل صوتي قرار بگيرد. سپس آن تکه از ابتدا (يا انتهاي صوت) را که شامل نويز خالص ( در واقع سکوت سيگنال اصلي ) است را با استفاده از ماوس Select کنيد. آنگاه به گزينه Noise Reduction از منوي Effects و از آنجا در منوي فرعي که باز مي ‌شود گزينه Noise Reduction را انتخاب کنيد تا پنجره‌اي مانند شکل (4) باز شود. دکمه Capture Profile را فشار دهيد تا Audition به نمونه برداري و تجزيه و تحليل جنس نويز آن تکه از فايل صوتي بپردازد. نتيجه کار به صورت يک نمودار به رنگ ‌هاي قرمز و زرد در بالاي پنجره Noise Reduction‌ نمايش داده مي ‌شود.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. مي‌توانيد شدت تاثيرگذاري اين ابزار را با استفاده از دکمه Preview امتحان کنيد. اگر چيزي نمي‌ شنويد يعني نويزگيري در بهترين وضعيت قرار دارد. همچنين مي ‌توانيد اين شدت را از طريق نوار لغزنده Noise Reduction Level کاهش دهيد. سپس دکمه Close را بزنيد. و اينبار کل فايل را انتخاب کنيد (Ctrl+A) و دوباره پنجره Noise Reduction‌ را احظار کنيد و اينبار دکمه OK‌ را بزنيد. تا عمليات نويزگيري کامل شود.

5ـ ميکس و تلفيق تراک ‌هاي صوتي :
Adobe Audition داراي دو مد اصلي Edit View و Multi-track View و يک مد فرعي CD Project View است. با استفاده کليد F12 مي ‌توانيد بين دو مد اصلي تغيير وضعيت دهيد. وقتي نرم ‌افزار در حالت Multi-track View قراردارد، شما مي ‌توانيد دو يا چند تراک (هر کدام حاوي يک يا چند فايل صوتي پشت سرهم ) را با يکديگر ميکس کنيد(شکل5) . براي قراردادن يک فايل صوتي در يک تراک بايد ابتدا در فضاي خالي يک تراک کليک کنيد تا آن تراک در حالت انتخاب قرارگيرد. سپس به منوي Insert مراجعه کنيد و يکي از گزينه‌ هاي موجود (مثلا Audio يا Audio from video) را انتخاب کنيد. اگر هنگامي که در مد Edit View‌ قرار داشتيد فايل‌ هايي را بازکرده باشيد، نام اين فايل‌ ها به طور مستقيم در منوي Insert ظاهر مي‌ شود. با کليک کردن روي نام هريک از فايل ‌ها، شکل موج آن داخل تراک ظاهر مي ‌شود. براي سهولت در جابجاکردن فايل ‌هاي هر تراک روي محور زمان مي‌توانيد به منوي Edit و از آنجا به منوي فرعي Tools مراجعه کنيد و سپس گزينه Hybrid را انتخاب کنيد. سپس روي دکمه سمت راست ماوس کليک کنيد و نگه داريد و به روش Drag (کشيدن اشاره‌گر ماوس به چپ و راست) فايل را روي محور زمان جابجا کنيد.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.


پس از چيدن فايل ‌ها و تراک ‌ها مي ‌توانيد از طريق پانل کنترلي کوچک کنار هر تراک، ولوم يا بالانس (Pan) تراک ‌ها را تغيير دهيد. وقتي دکمه Play را يا کليد Spacebar روي صفحه کليد را فشار مي ‌دهيد، کل فايل ‌هاي تمام تراک ‌ها به ترتيب روي محور زمان پخش مي ‌شوند. دکمه ‌هاي سه‌گانه R, S, M به رنگ ‌هاي قرمز و زرد و سبز در هر پانل ديده مي‌ شوند. با کليک روي M مي ‌توانيد يک تراک را در حالت صامت قراردهيد. S به معني Solo است و همه تراک‌ ها به جز آن تراک را صامت مي‌کند. اگر دکمه R‌ را فشار دهيد، با فشردن دکمه Record پايين صفحه، آن تراک شروع به ضبط صداي کانال ورودي مي‌کند.
پس از آماده کردن قطعه خود مي ‌توانيد به منوي Edit مراجعه کنيد و يکي از گزينه ‌هاي Mix Down‌ را انتخاب کنيد. مثلا با انتخاب گزينه Mix Down to file و سپس انتخاب All Audio clips تمام تراک ‌ها ميکس مي ‌شوند و به صورت يک فايل واحد درمي‌ آيند.


6ـ اکولايزر و ديگر فيلتر‌هاي فرکانسي :
Audition داراي مجموعه متنوع و قدرتمندي از فيلترهاي فرکانسي است. براي پيدا کردن آنها مي ‌توانيد به منوي Effects و سپس منوي فرعي ******s مراجعه کنيد. براي اعمال هريک از اين فيلترها روي فايل صوتي مورد نظرتان کافي است که کل فايل يا يک تکه از آن را Select کنيد و سپس پنجره فيلتر مورد نظر را از منوي ******s بازکنيد. شکل 6 نمايي از اکولايزر گرافيکي Audition‌ را نشان مي ‌دهد. استفاده از آن به سادگي کار با اکولايزر دستگاه هاي پخش و ضبط خانگي است و البته امکانات بيشتري هم در آنجا موجود است که صحبت درباره آنها در حوصله اين مقاله نمي‌گنجد. با استفاده از اين فيلترها مي‌توانيد تن صدا و ميزان بم بودن يا زير بودن آن را تغيير دهيد

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.


ـ افزودن طنين و ساير افکت ‌هاي تاخيري :
منوي Effects شامل يک دسته از افکت ‌هاي قدرتمند و جالب ديگر نيز هست که تحت عنوان افکت‌هاي تاخيري يا Delay Effects دسته بندي شده اند. شکل (7) يکي از افکت‌ هاي تاخيري محبوب يعني Reverberation را نشان مي‌دهد. کلمه Reverb به معني طنين است و افکت Full Reverb براي افزودن طنين‌هاي قوي به صوت به‌کار مي‌رود. اگر به دنبال طنين‌هاي سبک‌ تري هستيد به گزينه Reverb مراجعه‌کنيد و اگر قصد افزودن اکو به صداي موجود در فايل خود را داريد، از يکي از دو گزينه Echo در منوي فرعي افکت ‌هاي تاخيري بهره ‌بگيريد.

تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.