کانال تلگرام انجمن
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: چگونه یک مانیتور استودیو خوب انتخاب کنیم

  1. Top | #1

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif

    عنوان کاربر
    مدیر انجمن
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    8,247
    تشکر
    25,747
    تشکر شده 33,521 بار در 8,161 ارسال
    Psychedelic
    Lyctum

    چگونه یک مانیتور استودیو خوب انتخاب کنیم

    چگونه یک مانیتور استودیو خوب انتخاب کنیم ؟


    برای اینکه اطمینان داشته باشد که با بهترین کیفیت اهنگ خود را ضبط می کنید , به مانیتورهای صوتی با دقت بسیار بالا نیاز دارید یا شاید در حال حاضر با چنین مانیتوری کار می کنید ؟ برخی از تولید کنندگان ادعا می کنند که می توانند با مانیتورهایی که نقص های کاملا شناخته شده هم دارند , کارخوبی ارائه دهند ; در حالی که برخی دیگر فقط به کار با مانیتورهای صوتی کاملا سالم و بی نقص اعتقاد دارند. ما در اینجا به این دید گاه های متعارض و ارائه راه حل ان خواهیم پرداخت , در باره تغییرات طرح های متفاوت مانیتورها و کاربردی ترین مشخصات انها سخن خواهیم گفت و گام به گام شما را در مسیر انتخاب یک مانیتور استودیو مناسب همراهی خواهیم کرد.


    با توجه به سیل نامه ها و تلفن هایی که هر روزه از خوانندگان سایت دریافت می کنیم که نظر ما را در باره اینکه چه سیستمی خریداری کنند می پرسند , می توان گفت تعداد زیادی از مخاطبان ما به خوبی با اضافه بار شناختی cognitive overload) ) اشنا هستند . اضافه بار شناختی اصطلاحی است که در علم روان شناسی برای توصیف نوعی فلج ذهنی در شرایط رو برویی با انتخاب های بسیار زیاد یا حجم بسیار بالای اطلاعات به فرد دست می دهد , بطوریکه فرد قادر به تصمیم گیری نیست .
    البته داشتن حق انتخاب بسیار خوب است , اما اگر انتخاب های روبروی شما بیش از حد باشد , گیج کننده خواهد بود . مثالی که می توان در ارتباط با این موضوع اورد مجله EM 2001 , راهنمای خرید استودیو ی شخصی , است که فهرست 40 شرکتی که در حال حاضر مانیتور ... ارایه می کنند را با بیش از 200 مدل مختلف از انها ارایه کرده است .
    گیج کننده است , این طور نیست ؟ اگر انتخاب از میان این همه مدل برای شما نیز اسان نیست , جای خوبی را برای کسب راهنمایی انتخاب نموده اید . در این مقاله به بررسی طرحهای متنوع , قطعات و وی-گیهای مانیتورهای صوتی ( شامل اصطلاحات فنی مربوط به انها ) خواهیم پرداخت . همچنین در باره نحوه کار انها و بطور کلی همه انچه برای یک انتخاب اگاهانه در هنگام خرید مانیتور برای استودیوی شخصی خود بدان نیاز دارید . ( بسیاری از مفاهیمی که در این مقاله مورد بحث قرار می گیرند در مورد مانیتورهای SURROUND ARRAYS نیز بکار می روند. اگر به مانیتورینگ 5.1 علاقه مندید می توانید مقاله YOU'RE SURROUNDED مجله EM 2000 چاپ اکتبر ان را مطالعه نمایید).

    مقدمه
    اسپیکر هایی که در استودیو های صدابرداری استفاده می شوند مانیتور نامیده می شوند وبه طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند: مانیتورهای بزرگ و مانیتورهای فشرده یا close-field ( میدان نزدیک ) که در مقایسه با سایر وسایل یک استودیو یکی از وسایل نسبتا جدید ان به شمار می ایند. مانیتور های بزرگ چنان که از نامشان پیداست , معمولا در اتاقهای کنترل استودیو های بزرگ تجاری یافت می شوند و بر روی یک دیوار"کاذب" ( که soffit نام دارد) تکیه دارند . مانیتورهای صوتی close-field نیازی به تکیه گاه ندارندو معمولا بالای دسته یک کنسول (جعبه) یا درست پشت ان قرار داده می شوند.
    بیشتر استودیو های شخصی فضای یا بودجه لازم برای خرید مانیتورهای بزرگ ندارند , لذاما در این مقاله تنها به مانیتورهای صوتی فشرده خواهیم پرداخت .

    اولین مانیتور "فشرده" که در استودیو های صدابرداری به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت مانیتوری با طراحی سه ضلعی با عنوان JBL 4311 بود که در اواخر دهه 1960 معرفی شد .
    JBL 431 مانیتور بسیار بزرگی بود( این مانیتور دارای یک بلندگوی صدای بم (ووفر) 12 اینچی , یک اسپیکر متوسط 5 اینچی و یک مانیتور صدای زیر( توئیتر) 1.4 اینچی بود ) .امروزه این مانیتور یک مانیتور میدان متوسط محسوب می شود .

    همچنان که مهندسان صدابرداری بیش از پیش به اهمیت این موضوع که میکس های انها در اسپیکر های تلویزیون ها و اتومبیل ها چگونه به نظر برسد پی میبردند , مانیتور های کوچک تر محبوبیت بیشتری کسب می کردند.یکی از اولین مانیتورهای کوچک که طرفداران زیادی داشت (و در اواسط دهه 1970 معرفی شد) مانیتور مکعبی شکل Auratone بود که تنها یک اسپیکر 5 اینچی داشت.

    با توجه به این که مسلما کیفیت اسپیکر های استریو منازل و اتومبیل ها روز بروز بهتر میشد , مهندسان امر میکس همواره مترصد استفاده از مانیتورهای close-field بهتر در کار خود بودند. یکی از مدل های فشرده ای که سر زبانها افتاد و استفاده از ان رواج یافت تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند. بود ( تصویر 1 ) . این اسپیکر که از نوع قفسه ای (شبیه قفسه کتاب) بود و در سال 1978 برای استفاده در منازل طراحی شده بود , خیلی زود جای خود را در استودیوهای تجاری باز کرد و هنوز هم یک اسپیکر پرطرفدار و همه جا حاضر محسوب می شود.

    [/FONT]
    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
    شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید

    [FONT=tahoma]

    تحول قابل ملاحظه دیگری که در این زمینه رخ داد معرفی مانیتور MDM-4 از نوع near-field در سال 1977 از سوی شرکت ED-Long ) ارائه کننده ابزار اندازه گیری استاندارد ) بود که یکی از پیشگامان ارایه تولیدات برتر صوتی است. MDM-4 ها مانیتورهای بسیار خوبی بودند, اما نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که عنوان کردن مفهوم اساسی مانیتورینگ near-field (میدان نزدیک) فصل جدیدی را در تاریخ شرکت Long باز نمود. ( شرکت Long علاوه براین , مفهوم تراز زمانی را در مورد اسپیکرها ابداع نمود و اصطلاح "تنظیم زمان" را به عنوان علامت تجاری خود برگزید. در ادامه در این باره بیشتر خواهیم گفت ). با وجود این که در ان زمان هیچ کس نمی تونست پیش بینی کندکه اصطلاح near-field تااین حد میتوانست درست از اب در بیاید , شرکت Long به اهمیت ان پی برده بود و به همین دلیل این اصطلاح را تجاری نمود. ( به همین دلیل است که شرکت EM به جای اصطلاح near-field از عنوان close-field استفاده می کند. )

    مسائل مربوط به مکان صدابرداری
    عجیب اینکه به دلیل بهبود کیفیت مانیتوهای close-field از لحاظ دقت , با گذشت زمان , دلیل اولیه استفاده از انها – که تلاش برای درک این موضوع بود که میکس های اهنگ سازان در اسپیکرهای استریوی ارزان قیمت منازل و اتومبیل ها چگونه به گوش می رسد) به تدریج رنگ باخته است .دلایل قابل قبول دیگری نیز وجود دارد که بر اساس ان مانیتورهای close-field در اهنگ سازی تیدیل به همه چیز (یک جزء ضروری و کارامد) شده است , گرچه داشتن ان حیاتی نیست. یک دلیل این است که روال کار مهندسان حرفه ای میکس معمولا پرو-ه به پرو-ه است, بدین معنا که هر روز در یک استودیوی متفاوت کار می کنند . از انجا که مانیتورهای close-field قابل حمل هستند و می توان به راحتی انها را از یک استودیو به استودیو دیگر منتقل نمود , از نظر راحتی و ضمانت انجام کار مناسب اند , اما صرف نظر از اتاق محل استقرار انها , دارای حداقل ثبات صوتی هستند.
    به نظر شما ایا صدا دهی مانیتورها در اتاقهای مختلف , متفاوت نیست ؟ در واقع تا حدودی همین طور است. از طرفی یکی دیگر از مزیت های مانیتورهای close-field این است که تاثیر عوامل محیطی را بر روی صدایی که می شنوید تا حدودی کاهش می دهند . چنانچه از نام انها پیداست , این مانیتورها برای استفاده در " میدان نزدیک" طراحی شده اند , به این مفهوم که فاصله گوش فرد تا مانیتور معمولا حدود 3 فیت ( حدود 91 سانتی متر ) در نظر گرفته می شود . با رعایت این فاصله , بافرض اینکه مانیتور به طور صحیح در جای خود قرار داده شده و به طور اصولی با ان کار می شود , می توان گفت صدایی که از مانیتور می شنوید تا حد زیادی از تاثیر عوامل محیطی نظیر انعکاس صوت از سطوح ( مانند سقف اتاق , دیوارها , کنسول و مانند اینها) و نیز سایر مشکلات صوتی که میتواند ازانهاایجاد شود , مصون مانده است.
    درست به همین دلیل , انجام مانیتورینگ با این نوع مانیتور می تواند راه حل مناسبی برای یک استودیوی شخصی که در ان نابهنجاری های صوتی یک امر عادی است , تلقی شود. Bob Hodas به عنوان یک مهندس میکس (اهنگ ساز) , مشاور و یک اعجوبه همه فن حریف در زمینه صوت شناسی این موضوع را خیلی خوب شرح داده است که ابلهانه است که تصور کنید مانیتورهای close-field شما را به طور کامل و صد در صد از تاثیرات نامطلوب صوتی عوامل محیطی معاف می کنند. وی در این باره می گوید: "بله ... مانیتورهای صوتی close-field می توانند صدای واقعی را تولید کنند , به شرط ان که در محل و چگونگی قرار دادن انها دقت نمایید و مشکلات صوتی مربوط به اتاق رانیز نادیده نگیرید."
    برای کسب اطلاعات بیشتر, کلیک کنید .تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
    تصور نادرستی که برخی از اهنگ سازان تازه کار دارند این است که می توان برای مانیتورینگ از اسپیکرهای استریو خانگی نیز استفاده نمود. اما به هیچ عنوان این گونه نیست. مشکل موجود در این زمینه به هدف ساخت این اسپیکر ها مربوط است. در حالی که سازندگان مانییتورهای close-field این مانتور ها را به گونه ای طراحی کرده اند که سیگنال های صوتی را به طور دقیق و بدون تغییر باز افرینی کنند , اسپیکرهای استریوی منازل به نحوی طراحی شده اند که اهنگ ضبط شده را به شکل زیباتری پخش نمایند. این کار معمولا با تقویت فرکانس های بالا و پایین قطعه صوتی به وسیله این اسپیکرها صورت می گیرد. این امر از نظر یک شنونده عادی ممکن است خوب به نظر اید , اما برای یک اهنگ ساز چنین "بزرگ نمایی" و تغییر در صدای خروجی یک گام دور شدن از دقت حرفه ای و اصل استاندارد است.
    بعلاوه اسپیکرهای استریوی منازل ممکن است به گونه ای طراحی شوند که فرکانس های متوسط را ضعیف تر به گوش برسانند. این امر تشخیص فرکانس های متوسط را در قطعه صوتی مشکل می کند و لذا میکسر را وسوسه می کند تا این مشکل را با گاه کار کردن بیش از حد با EQ اصلاح نماید. خود این مسئله نیز ممکن است منجر به خستگی بیش از حد وی شود , چراکه ناچار خواهد بود برای شنیدن این فرکانس ها (متوسط) گوش های خود را تیز نماید.
    دلیل دیگری که نا مناسب بودن اسپیکرهای استریوی منازل را برای مانیتوریگ ثابت می کند این است که بهترین صدای خروجی از انها زمانی است که در فاصله دوری از آنها ایستاده باشید , به طوریکه بخش اعظم صوت , منعکس شده باشد. اما همانطور که دیدیم , مانیتورهای close-field به منظور به حداقل رساندن تاثیرات عوامل محیطی از نظر صوت شناسی , برای استفاده در فاصله نزدیک طراحی شده اند. از طرفی نباید بیش از حد نیز در فاصله نزدیک به این مانیتورها قرار بگیرید . بلکه باید فاصله به اندازه ای باشد که صدای خروجی از اسپیکر ها فرصت ترکیب با یکدیگر درمرحله ای خاص از لحاظ صوت شناسی و یک نقطه صوری میان مانیتور و گوش , را داشته باشند. اگر فاصله خود را از حد 3 فیت یا همین حدود با مانیتور کم کنید , خواهید دید صدای خارج شده از هر یک از اسپیکر ها به صورت جداگانه قابل تشخیص است و این آن چیزی نیست که شما می خواهید .

    ستفاده از این مقاله فقط با ذکر نام سایت persian-music.org و نام کاربری Saba_14 مجاز میباشد

    7 کاربر زیر از HM.Majdi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


    امضای ایشان

  2. Top | #2

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif

    عنوان کاربر
    مدیر انجمن
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    8,247
    تشکر
    25,747
    تشکر شده 33,521 بار در 8,161 ارسال
    Psychedelic
    Lyctum
    بلندگوها ابزاری هستند که سیگنال الکتریکی را به امواج آکوستیکی قابل شنیدن
    تبدیل می کنند. عملکرد بلندگو عکس عملکرد میکروفن است و اگر چه فنآوری های
    متداول در ساخت میکروفن، در ساخت بلندگو نیز می توانند بکار روند، در عمل عمدتا
    از روش سیم پیچ متحرک (عکس میکروفن دینامیک) در ساخت اسپیکر ها استفاده
    می شود. روش های دیگر معمولا بسیار گران تمام می شوند مانند بلندگوهای
    الکترواستاتیک که عکس میکروفن خازنی عمل می کنند.


    بلندگوهای دینامیک دارای سیم پیچی درون آهنربای دایم هستند که به دیافراگم
    بلندگو متصل است. با اعمال سیگنال الکتریکی به ورودی بلندگو ، سیم پیچ باعث
    به حرکت درآمدن دیافراگم شده و صدا تولید می گردد. دیافراگم باید حجم زیادی از
    هوا را جابجا کند که به انرژی زیادی نیاز دارد. این انرژی زیاد توسط تقویت کننده ی
    قدرت (آمپلیفایر) تولید می گردد. هر چه صدای اسپیکر بلندتر و یا پاسخ فرکانس
    بم آن بیشتر باشد به تقویت کننده ی قوی تری نیاز است.
    یک بلندگو کامل از چند درایور تشکیل می شود زیرا یک درایور نمی تواند به تنهایی
    تمام گستره ی فرکانس مورد نیاز را بخوبی تامین کند. معمولا دو درایور، یکی برای
    فرکانس های زیر ( به نام توییتر) و دیگری برای فرکانس های بم ( به نام ووفر) استفاده
    می گردند که این سیستم را "دو راهه" (Two-way) می نامند. سیگنال ورودی باید
    به دو بخش زیر و بم تقسیم شود و به درایور مربوطه منتقل گردد که این کار توسط
    .....ی به نام ..... تقاطعی (Cross-over) انجام می شود. اگر سیگنال تقویت شده
    به ..... تقاطعی رسیده و سپس به درایورها منتقل گردد (کاری که در بلندگوهای
    پسیو (Passive) یا غیر فعال انجام می گردد)، مقداری انرژی در ..... تلف می شود
    و همچنین کمی از کیفیت صدا کاسته می گردد. پس بهتر است که صدا ابتدا توسط
    این ..... تقسیم شده و سپس هر باند به تقویت کننده ی قدرت مخصوص به خود برود.


    این روش تعداد تقویت کننده های مورد نیاز و در نتیجه بهای سیستم را افزایش
    می دهد ولی نتیجه صوتی بهتری دارد. می توان تقویت کننده های مورد نیاز و .....
    تقاطعی را درون اسپیکر قرار داد که آن را سیستم بلندگوی فعال یا اسپیکر اکتیو
    (Active) می نامند. اگر به صدای بسیار قوی یا با تفکیک بهتر نیاز باشد باید تعداد
    درایورها و باندهای صوتی را افزایش داد که به سیستم های سه راهه (Three-way)
    و بیشتر می رسیم.


    اسپیکرهای مانتیور دارای مشخصاتی هستند که کیفیت آنها را مشخص می کند.
    گستره ی فرکانسی عبارت است از بیشینه و کمینه ی فرکانسی که بلندگو می تواند
    بازتولید کند. بسیار مهم است که این گستره کاملا هموار باشد و برخی از فرکانس ها
    از بقیه قوی تر یا ضعیف تر نباشند. تراز صدای تولید شده توسط بلندگو هم مهم است
    و باید بیش از مقدار مورد نیاز باشد تا اسپیکر در حالت عادی با توانی کمتر از حداکثر
    کار کند تا تحت فشار قرار نگیرد. پاسخ ضربه ی بلندگو، سرعت پاسخگویی به اصوات
    سریع و ضربه ای است که خیلی مهم می باشد. همچنین توانایی بلندگو در متوقف
    شدن سریع پس از ختم صدای ورودی. کنترل صدای منتشر شده در زوایای مختلف
    هم باعث می شود که تصویر استریوی تولید شده توسط یک جفت بلندگو دقیق باشد.


    کیفیت مدارهای داخلی و درایورها اهمیت بسیار دارد و باید واپیچش (Distortion)
    حداقل باشد تا کیفیت خوبی بدست آید. پاسخ فاز مناسب سبب می گردد تا اصوات
    بم و زیر همزمان بگوش برسند و از هم جدا نشوند. بسیاری از این موارد در بلندگوهای
    خانگی و های- فای بخوبی انجام نشده که آنها را برای تولید صدای دقیق، نامناسب
    می سازد. استفاده از بلندگوهای عادی برای میکس با این دلیل که صدا نهایتا باید
    توسط آنها پخش شود روش خوبی نیست زیرا هیچ دو بلندگوی های- فای شبیه بهم
    صدا نمی دهند ولی می توان پس از میکس توسط بلندگوی استودیویی خوب از
    بلندگوی های- فای هم برای مشورت! کمک گرفت. باید توجه داشت که بین
    بلندگوهای استودیویی هم تفاوت کیفیت بسیار زیاد است.
    بلندگو باید متناسب با ابعاد اتاقی که صدا در آن پخش می شود انتخاب شود. ابعاد
    اتاق، محدوده ی بم مناسب برای آن اتاق را تعیین می کند. در اتاق کوچک، فرکانس
    های بم بدرستی باز تولید نمی شوند. بنا بر این باید برای اتاق کوچک از بلندگویی
    کوچک با پاسخ بم محدود استفاده شود تا بی جهت اصوات بم را که در آن اتاق، به
    هر حال قابل باز تولید صحیح نیستند منتشر نکند. بازتاب اصوات از دیوارها هم مشکل
    دیگری است که سبب تخریب کیفیت صوتی می گردد. بلندگوی مناسب برای اتاق
    کوچک، بلندگویی کوچک است که هم صدای ضعیف تر و هم باس کمتر و هم گستره
    ی پرتاب صدای با زاویه ی بسته تری داشته باشد تا صدا فقط به سمت شنونده ی
    اصلی (صدابردار) برود نه این که به طرف دیوار ها هم منتشر شود که این سبب افزایش
    بازتاب های ناخواسته می گردد.


    برای آن که اسپیکر بتواند اصوات بم را بدرستی پخش کند باید اندازه ی جعبه ی آن
    متناسب با بم ترین فرکانس مورد نیاز باشد. اگر جعبه ی بلندگو کاملا بسته و بی درز
    باشد (Sealed box) بهترین کیفیت تولید باس را خواهد داشت. اشکال این روش این
    است که برای تولید باس تا فرکانس های بسیار کم (Full-range bass) نیاز به جعبه ی
    بسیار بزرگی است. چون جعبه، بسته است فشار هوای درون آن ثابت می ماند و
    دیافراگم بلندگو نمی تواند بدون مقاومت هوای درون جعبه، به راحتی بازی کند. هر
    چه جعبه بزرگتر باشد این کار راحت تر انجام می شود. بنا بر این عمدتا از روش دیگری
    به نام "بازتاب بم" (Bass-reflex) استفاده می شود. در این روش، روزنه ای درون جعبه
    وجود دارد که سبب ارتباط و تنظیم فشار هوای درون جعبه می شود ولی این روش هم
    مشکلات خود را دارد و کیفیت پاسخ بم را کاهش می دهد. ضربه های سریع و قوی
    بم موجب جابجایی هوای زیاد شده که کاری زمان بر است و زمان پاسخ فرکانس های
    بم را بهم می زند (زمانی طول می کشد تا هوای اضافی درون جعبه خارج شده و
    فشار متعادل گردد). بهترین روش، روش خط انتقال (Transmission Line) است که از
    مسیرهای پیچیده ی آکوستیکی درون جعبه استفاده می کند که در بلندگوهای بسیار
    گران قیمت بکار می رود. بیشتر بلندگوهای موجود در بازار از روش بازتاب بم بهره
    می جویند.
    برخی از بلندگوهای فعال (ACTIVE) دارای کنترل هایی برای تنظیم پاسخ فرکانس های
    زیر و بم نسبت به فرکانس های میانی هستند که کار تنظیم صدای بلندگو در محیطی
    را که در آن قرار گرفته آسان تر می کنند. اگر اسپیکر در کنار سطح بازتابنده ی بزرگی
    مانند دیوار نصب شود پاسخ بم آن افزایش می یابد. اگر در اتاقی بسیار زنده و لخت
    قرار گیرد پاسخ فرکانس های زیر آن زیاد می شود و اگر اتاق، بسیار خفه و پر از اثاثیه
    و مواد جاذب باشد فرکانس های زیر ضعیف می شوند. به کمک این تنظیمات می توان
    بلندگو را برای اتاق، بهینه کرد.
    برخی از بلندگو ها دارای ورودی دیجیتال صدا هستند که می توان خروجی دیجیتال
    رابط صوتی را مستقیما به آنها متصل کرد ولی مزیت مهمی بشمار نمی رود. از طرف
    دیگر ممکن است که بلندگو دارای پردازشگر دیجیتال داخلی باشد که می تواند
    تنظیمات یک یا چند بلندگو (خصوصا در سیستم های سراند) را یکجا انجام داده
    و ذخیره کند. ولی پیچیده ترین وظیفه ی پردازشگر داخلی می تواند تنظیم خودکار
    پاسخ فرکانس های بم باشد. اگر بلندگو در اتاقی قرار گیرد که برخی از اصوات بم در
    آنجا تشدید شده و صدا را خراب کنند می توان از روش .....های فاق (Notch)
    دیجیتالی استفاده کرد که .....هایی با پهنای بسیار کم و تیز هستند که آن فرکانس
    ها را کاهش می دهند تا پاسخ اسپیکر و اتاق متعادل شود. اشکال این روش این
    است که هم گران است (قیمت بلندگو را افزایش می دهد که هر چه کیفیت سیستم
    داخلی بلندگو بهتر باشد بها نیز شدیدا بیشتر می گردد) و هم کیفیت صدا را خراب
    می کند. صداهای بم در صورتی مشکل تشدید خواهند داشت که زمان شان کوتاه
    نباشد و اندازه ی تشدید متناسب با طول زمان فرکانس بم است. اگر قرار باشد تا
    اسپیکر به طور خودکار این فرکانس ها را تضعیف کند پاسخ اسپیکر (خصوصا پاسخ
    ضربه ی بلندگو) را خراب خواهد کرد زیرا نمی تواند زمان طول کشیدن فرکانس بم را
    حدس بزند. بنا بر این با وجود موثر بودن نسبی این روش (خصوصا انواع گران تر آن)
    کیفیت به هیچ وجه قابل مقایسه با تصحیح آکوستیکی اتاق نمی باشد.


    با تشکر از اُرُد انزابی پور: مهندس برق و الکترونیک ، مشاور فنی نشریه صنعت صدا و تصویر ، استاد دانشگاه صدا و سیما و صدابردار استودیوی بم آهنگ

    6 کاربر زیر از HM.Majdi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


    امضای ایشان

موضوعات مشابه

  1. 30 دقیقه در استودیو با Orjan Nilsen
    توسط RmaN در انجمن مستند و فیلم (بیوگرافی)
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: 2014/03/07, 04:10 PM
  2. سوال درباره ی پرکردن صدا دراف ال استودیو
    توسط music-star در انجمن آموزش موسیقی الکترونیک
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 2012/12/30, 12:05 AM
  3. Sean Tyas در استودیو .. با زور اپ کردم
    توسط Inner Sphere در انجمن مستند و فیلم (بیوگرافی)
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 2012/08/22, 06:18 PM
  4. Infected Mushroom در استودیو
    توسط Inner Sphere در انجمن مستند و فیلم (بیوگرافی)
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 2012/08/16, 12:35 PM
  5. با ATB در استودیو در Making Of Future Memoies
    توسط RmaN در انجمن مستند و فیلم (بیوگرافی)
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: 2012/07/23, 09:19 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق برای انقلاب ترنس محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد